Obchodné podmienky
Prevádzkovateľ internetového portálu
Mgr. František Macák ZEROHERO.SK
Ďurčiná 141
01501 Rajec
Slovensko
IČO: 46 699 074
DIČ: 1079799270
Zodpovedná osoba a kontakt
Mgr. František Macák
+421908655630
zerohero@zerohero.sk
Úvodné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") platia pre nákup v internetovom obchode www.zerohero.sk. Tieto VOP upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy (faktúry), kedy na jednej strane je Mgr. František Macák ZEROHERO.SK, Ďurčiná 141, 01501 Rajec prevádzkujúci internetovú stránku WWW.ZEROHERO.SK, zapísaný v Okresný Úrad Žilina , Vysokoškolákov 8556/33B, 010 08 Žilina, živnostenský register č. 580-49665 ako obchodník (ďalej len "Obchodník") a na strane druhej je kupujúci (ďalej len "kupujúci" alebo "zákazník").
Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.
1) O registrácii
"Vyhlasujeme, že dáta slúžia len pre účely identifikácie pri nákupe vo firme Mgr. František Macák ZEROHERO.SK a nebudú poskytnuté tretím osobám ani inak zneužité. Objednávky je možné uskutočniť i bez registrácie.
2) Prijatie a vybavenie objednávky, kúpna zmluva
Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.
Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou je kúpna zmluva uzavretá medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami, a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií kupujúceho.
Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty alebo telefónu.
Zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom:
- uzavretá pri súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka,
- na ktorej uzavretie dal návrh spotrebiteľ obchodníkovi na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka,
- uzavretá v prevádzkových priestoroch obchodníka alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení spotrebiteľa obchodníkom na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka, alebo
- uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
Objednávka kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu kupujúceho i obchodníka s týmto návrhom (záväzným potvrdením objednávky zo strany obchodníka). Od tohto momentu medzi kupujúcim a obchodníkom vznikajú vzájomné práva a povinnosti.
Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami, vrátane reklamačných podmienok, a že s nimi súhlasí. Na tieto obchodné podmienky a reklamačný poriadok je kupujúci dostatočným spôsobom samotným uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi zoznámiť.
Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzavretím kúpnej zmluvy v týchto prípadoch: tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávaného tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, obchodník bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že Kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet, k uzavretiu Kúpnej zmluvy nedôjde.
Všetky objednávky prijaté týmto obchodom sú záväzné. Objednávku možno zrušiť pred jej expedíciou. V prípade, že nebude objednávka zrušená do doby pred expedíciou, a bude expedovaná, môže byť po objednávateľovi požadovaná náhrada nákladov spojená s expedíciou tovaru. O prijatí objednávky ste automaticky informovaný elektronickou poštou - e-mailom. V detaile každého výrobku aj v potvrdení objednávky je predpokladaná dodacia lehota tovaru, ktorý nebol skladom. Pri každej položke je zobrazené, či je tovar na sklade alebo nie. Pokiaľ tovar nie je na sklade, alebo sklade dodávateľa, budeme Vás bezodkladne informovať o ďalšom termíne dodania.
3) Nákupovanie v e-shope obchodníka
Právne vzťahy týmito VOP neupravené sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej spolu aj len „príslušné všeobecne záväzné právne normy“).
Záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy na diaľku v e-shope obchodníka (ďalej aj len "objednávka") kupujúci realizuje formou vyplnenia objednávkového formulára v online rozhraní, v ktorom je prevádzkovaný e-shop obchodníka. Objednávku kupujúci obchodníkovi zasiela v nadväznosti na ponuku zobrazovanú v e-shope v čase realizácie objednávky. Kupujúci svoju objednávku potvrdzuje formou kliknutia na tlačidlo objednávky s povinnosťou platby, ktorým sa v e-shope finalizuje proces vytvorenia objednávky. Podmienkou finalizácie procesu vytvorenia objednávky je odsúhlasenie týchto VOP.
Ak ste si vybrali tovar, ktorý chcete kúpiť, musíte ho najskôr vložiť do virtuálneho nákupného košíka. To urobíte kliknutím na odkaz "Vložiť do košíka" v detaile tovaru. Ihneď po vložení tovaru do košíka sa Vám zobrazí obsah košíka. Pri každej položke môžete upraviť počet kusov. Ak chcete tovar z košíka odstrániť, kliknite na konci riadku na červené X. Uvedená cena je súčet cien všetkých položiek v košíku. Výslednú cenu objednávky vrátane poplatku za dopravu uvidíte ešte pred záväzným odoslaním objednávky. Teraz môžete pokračovať vo výbere ďalších položiek, ktoré chcete nakúpiť. Môžete tak urobiť kliknutím na "Späť na nakupovanie".
Kedykoľvek sa môžete do košíka vrátiť kliknutím na odkaz Nákupný košík hore na lište, kde vidíte aktuálnu cenu obsahu košíka.
Pokiaľ máte tovar vybraný, kliknite na "Objednať s povinnou platbou", kde uskutočníte záväznú objednávku.
Kliknutím na tlačidlo objednávky s povinnosťou platby kupujúci zasiela obchodníkovi záväzný návrh uzavrieť na diaľku spotrebiteľskú zmluvu o kúpe tovaru podľa špecifikácie v zaslanej objednávke.
Kupujúci je povinný uviesť správnu a úplnú poštovú adresu, na ktorú má byť objednaný tovar odoslaný.
Kupujúci je povinný prevziať objednaný tovar a zaplatiť celkovú cenu.
S celkovou cenou je zákazník oboznámený pri vyplňovaní objednávky ešte pred jej záväzným potvrdením.
Ak si kupujúci svoju objednávku rozmyslí, je dôležité, čo najrýchlejšie kontaktovať pracovníkov e-shopu o storne, popr. úprave objednávky buď telefonicky na tel.č. +421908655630 alebo e-mailom na zerohero@zerohero.sk
Každá objednávka je telefonicky overovaná, ak tovar nie je skladom zákazník môže počkať až sa naskladní alebo sa objednávka po dohode oboch strán zruší.
Z uzavretej kúpnej zmluvy vzniká obchodníkovi povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú cenu.
4) Potvrdenie objednávky
Po odoslaní objednávky v košíku budete ihneď informovaný prostredníctvom e-mailu o potvrdení prijatia objednávky. Predávajúci sa zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá tovar, ktorý je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu, a Kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí Obchodníkovi kúpnu cenu.
Nadobudnutie vlastníctva, prechod nebezpečenstva škody a ostatné vzťahy súvisiace s dodaním
- Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho okamihom dodania a úplného zaplatenia kúpnej ceny vrátane všetkých súvisiacich nákladov a poplatkov (náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky) – tzn. okamihom dodania a zaplatenia ceny za objednávku.
- Pri dodaní tovaru prostredníctvom prepravcu, resp. doručovateľa zvoleného kupujúcim z možností ponúkaných obchodníkom v procese vytvorenia objednávky sa tovar považuje za dodaný okamihom, keď ho zákazník prevezme, resp. vyzdvihne z rúk príslušného ním zvoleného prepravcu.
- Ak predávajúci nie je schopný dodať tovar v dodacej lehote, kupujúci je oprávnený poskytnúť predávajúcemu dodatočnú primeranú lehotu na dodanie. Ak predávajúci nedodá tovar ani v tejto dodatočnej lehote, kupujúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť.
- Obchodník nezodpovedá za:
- oneskorené dodanie tovaru zapríčinené nesprávne vyplnenou adresou doručenia alebo inými dôvodmi na strane kupujúceho,
- nedodanie alebo oneskorené dodanie, ku ktorému došlo z dôvodu prekážok s povahou vyššej moci.
5) Spôsob dodania tovaru
Tovar bude doručený na dodaciu adresu uvedenú v objednávke.
V prípade, že vybraný tovar nebude na sklade, budeme Vás ihneď kontaktovať či už telefonicky alebo e-mailom a dohodneme s Vami dodanie, popr. storno daného tovaru.
V prípade, že kupujúci si dodaný tovar u prepravcu neprevezme, môže predávajúci požadovať uhradiť všetky náklady s týmto spojené ( poštovné + balné).
6) Všeobecné práva spotrebiteľa
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Spotrebiteľ má právo:
- na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady,
- podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa (ak sa domnieva, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva alebo právom chránené záujmy),
- na primerané finančné zadosťučinenie od obchodníka v prípade, ak obchodník porušil jeho práva alebo právom chránené záujmy v oblasti ochrany spotrebiteľa; a to za predpokladu, že spotrebiteľ na súde úspešne uplatní porušenie príslušného práva, resp. povinnosti obchodníka v oblasti ochrany spotrebiteľa (pri určovaní výšky primeraného finančného zadosťučinenia súd prihliada najmä na povahu, závažnosť, spôsob, rozsah, následky, trvanie a okolnosti porušenia práva spotrebiteľa alebo príslušné povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa),
- na ochranu zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov,
- na informácie v rozsahu podľa príslušných všeobecne záväzných právnych noriem.
7) Práva a povinnosti Obchodníka
Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
Obchodník má povinnosť vybaviť záväznú objednávku a odoslať objednaný tovar na uvedenú dodaciu adresu. Neoddeliteľnou súčasťou zásielky je aj faktúra na zakúpený tovar, ktorú dostanete v tlačenej podobe s produktom alebo ako prílohu do e-mailu.
Všetky osobné údaje poskytnuté pri registrácii sú dôverné a nemožno ich využiť na iné účely.
Obchodník má právo odmietnuť objednávku, pokiaľ kupujúci opakovane nesplní svoj záväzok odobrať tovar a zaplatiť kúpnu cenu, popr. neustále mení svoje požiadavky bez toho aby zásielku prevzal.
Obchodník má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (záväznej objednávky) v prípade, že nie je tovar skladom alebo sa nedohodne s kupujúcim na inom riešení.
Obchodník nesie zodpovednosř za vady tovaru podľa všeobecného predpisu §§ 622 a 623 Občianskeho zákonníka, ktoré znejú:
§ 622 Občianskeho zákonníka
(1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
(2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
(3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
§ 623 Občianskeho zákonníka
(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
(2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Obchodník je povinný:
- predávať tovar za dohodnutú cenu a poplatky, správne účtovať ceny a poplatky pri predaji a poskytovaní tovaru a odovzdať spotrebiteľovi potvrdenie o úhrade ceny,
- označiť prevádzkareň na vhodnom a trvale viditeľnom mieste svojím obchodným menom a sídlom alebo miestom podnikania a prevádzkovým časom určeným pre spotrebiteľov,
- predávať použitý tovar alebo tovar s vadami oddelene od ostatných tovarov alebo osobitne označený,
- pred uzavretím zmluvy predviesť tovar alebo prekontrolovať tovar pred spotrebiteľom, ak to povaha tovaru umožňuje a spotrebiteľ o to požiada,
- umožniť spotrebiteľovi prekontrolovať si hmotnosť alebo množstvo tovaru predávaného na množstvo,
- poskytnúť spotrebiteľovi predpísané informácie a dokumenty v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku, ktorý je pre spotrebiteľa zrozumiteľný, a to obvyklou formou zodpovedajúcou spôsobu predaja tovaru; možnosť súbežného používania iných jazykov, označení, grafických symbolov a piktogramov tým nie je dotknutá,
- pri predaji dodržiavať vo vzťahu k spotrebiteľovi zásadu rovnakého zaobchádzania,
- pri odstúpení od zmluvy zaokrúhliť úhradu platby za produkt platenú v hotovosti,
- poskytnúť súčinnosť Ministerstvu hospodárstva Slovenskej republiky pri mimosúdnom riešení cezhraničného sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom prostredníctvom siete európskych spotrebiteľských centier,
- neúčtovať spotrebiteľovi poplatky za použitie platobného prostriedku alebo iného spôsobu platby, ako je platobný prostriedok, ktoré prevyšujú skutočné náklady, ktoré obchodníkovi pri platbe vzniknú.
8) Spôsoby platby
Pokiaľ sa v týchto VOP neuvádza alebo sa zmluvné strany osobitne nedohodli inak, kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu za dodanie tovaru a zaplatiť cenu za doručenie tovaru.
Platbu za tovar, je možné vykonávať nasledujúcimi spôsobmi:
8.1. Dobierka
Platíte až pri prevzatí tovaru. Túto možnosť môžete využiť u Slovenskej pošty, DPD a Packeta.
8.2. Bankovým prevodom
Číslo účtu: 1625060008/ 1111 IBAN: SK55 1111 0000 0016 2506 0008 SWIFT: UNCRSKBX
9) Druhy dopravy verejnými prepravcami:
9.1 Osobný odber
Objednávku je možné vyzdvihnúť v ten istý deň, za predpokladu, že je objednaný tovar na sklade. V ostatných prípadoch vás budeme informovať. Objednávky je možné vyzdvihovať v "pracovný čas", mimo túto dobu po dohode.
Poštovné, ak nebude uvedené inak, je účtované vo výške 5 EUR v rámci SR a 5 EUR do ČR. Pri nákupe nad 170 EUR hradíme poštovné my.
Cena prepravy zahŕňa možnosť večerného doručenia (voliteľne) a telefonické kontaktovanie zákazníka, pre prípadnú zmenu doby či miesta doručenia.
U niektorých obzvlášť neskladných, ťažkých alebo inak zle prepravovateľných výrobkov môže byť cena prepravy zvýšená. Cena za prepravu sa zobrazuje ihneď po výbere spôsoby dopravy.
Reklamácia zásielky je možná do 3 dní od doručenia, za predpokladu, že poškodenie nebolo zjavné pri odovzdaní!
9.2 Tovar doručovaný Slovenskou poštou, DPD, Packeta
Poštovné, ak nebude uvedené inak, je účtované vo výške 5 EUR, nákup nad 170 EUR poštovné hradíme my. Cena nezahŕňa žiadne ďalšie služby, pretože ich Slovenská pošta neponúka. Pokiaľ nebude objednávajúci zastihnutý, dostane do schránky oznámenie o doručení zásielky. Zásielku si môže vyzdvihnúť na uvedenej pošte alebo požiadať o opätovné doručenie. U týchto zásielok nie je možná akákoľvek komunikácia s dopravcom a nemáme žiadnu možnosť zásielku ovplyvňovať či podrobne sledovať. Maximálna hmotnosť jedného balíka je 30kg.
U niektorých obzvlášť neskladných, ťažkých alebo inak zle prepravovateľných výrobkov môže byť cena prepravy zvýšená po telefonickom kontaktovaní zákazníka. Cena za prepravu sa zobrazuje ihneď po výbere spôsoby dopravy. Reklamácia zásielky je možná iba pri prevzatí!
POZOR! Pokiaľ je balík viditeľne poškodený, alebo ak je porušená ochranná páska, spíšte záznam u prepravcu a informujte o danej skutočnosti Predajcu.
Zásielka je zvyčajne doručená do druhého dňa od odoslania. O odoslaní je zákazník informovaný e-mailom.
10) Kúpna cena, zľavy a zľavové kupóny
Kúpna cena
Ceny uvedené v internetovom obchode sú konečné. Obchodík si vyhradzuje kedykoľvek realizovať zmenu cien podľa svojej voľnej úvahy a stratégie cenotvorby. Pri objednaní tovaru z e-shopu platí cena, ktorá bola zákazníkovi zobrazovaná v procese vytvorenia objednávky a pri jej finalizácií.
Dokladom o kúpe tovaru je faktúra, ktorá je so súhlasom kupujúceho (súhlas je možné udeliť v užívateľskom profile zákazníka na online rozhraní, v ktorom je prevádzkovaný e-shop obchodníka) vystavená v elektronickej forme a zaslaná na email kupujúceho alebo je mu doručená do sekcie História objednávok. Faktúra zároveň slúži aj ako dodací list. K cene tovaru sú pripočítané náklady na doručenie, resp. prepravu.
Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku, resp. nerealizovať predaj tovaru, ku ktorému bola v e-shope priradená zjavne nesprávna cena.
Zľavy
Sumy označené ako „MOC“ znamenajú výrobcom alebo oficiálnym distribútorom odporúčanú maloobchodnú cenu, prípadne cenu produktu pri uvedení do ponuky, ak odporúčaná maloobchodná cena (resp. MOC) nie je známa.
Informácia o výške zľavy je viditeľná v čase realizácie objednávky.
Zľavové kupóny
Zľavový kupón (ďalej len „kupón“) je prostriedok poskytnutý predávajúcim, ktorý oprávňuje jeho držiteľa na uplatnenie zľavy (pevne určenej sumy alebo percentuálnej hodnoty) z ceny tovaru alebo služieb ponúkaných obchodníkom. Kupón je možné uplatniť výlučne na zľavu z ceny tovaru alebo služieb podľa podmienok určených obchodníkom. Kupón má spravidla časovo obmedzenú platnosť. Po uplynutí doby platnosti kupón stráca svoju platnosť bez nároku na náhradu. Kupón nie je možné kombinovať s inými zľavami, ak to obchodník výslovne neumožní. Kupón môže byť obmedzený na konkrétne produkty, kategórie tovaru alebo služby.
11) Záruka
Záručná lehota začína plynúť dňom prevzatia tovaru. V sporných prípadoch môže byť záručná lehota predĺžená o 5 (slovom päť) dní ako náhrada za čas dopravy.
12) Rozpor s kúpnou zmluvou - všeobecné informácie
V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len "rozpor s kúpnou zmluvou"), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu odpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou; ak nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, ak kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, ak to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak. Na tovar poskytujeme záručnú dobu danú zákonom.
13) Právo Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
Ak je kúpna zmluva uzatvorená pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku (v internetovom obchode), má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 30dní od prevzatia tovaru. V takom prípade spotrebiteľ kontaktuje predávajúceho a to najlepšie písomne najneskôr posledný deň 30 dňovej lehoty, kde uvedie, že odstupuje od zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu pre vrátenie peňazí. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Peniaze je možné vrátiť tiež v hotovosti v sídle spoločnosti. Pri odstúpení od zmluvy znáša Kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru, ako aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Kedy zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy
Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy a vrátiť vám tovar či služby bez udania dôvodu v týchto prípadoch § 7 ods. 6 písm. c) zakona č. 102/2014 :
§ tovar vyhotovený na objednávku či na zákazku (tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
§ tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze (potraviny, zákusky, torty),
§ tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (spodné prádlo, sterilné balenia a pod.),
§ rozbalené CD, DVD, počítačové hry (predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového
softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil),
§ noviny, časopisy a nezabalené knihy (predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v
ochrannom obale),
§ tzv. digitálny download – poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
§ predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
§ predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
§ preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
§ vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho (to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal),
§ poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
§ predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť
14) Doručenie a dodacie podmienky
Niektoré zásielky môžu byť rozdelené do viacerých balíkov. Poštovné zostáva bez zmeny.
Všetky zásielky sledujeme až do ich doručenia, snažíme sa tak predchádzať problémom, ktoré pri doručovaní vznikajú.
Ako postupovať pri vrátení tovaru:
- Pripravte zásielku podľa popisu nižšie.
- Tovar, ktorý budete zasielať späť na adresu zašlite podľa popisu nižšie vami zvoleným prepravcom.
Ako zásielku pripraviť
Zásielka musí byť kompletná (vrátane príslušenstva a všetkej dokumentácie) a v stave, v akom ste ju prevzali pri dodávke. Vždy prosím použite baliaci papier či kartón, tak aby nemohlo počas prepravy dôjsť k polepeniu, popísaniu či inému znehodnoteniu pôvodných obalov. Neposielajte tovar na dobierku, odporúčame Vám tovar poistiť. Peniaze za tovar vrátane nákladov spojených s prepravou Vám budú vrátené na bankový účet (nezabudnite ho uviesť) a to zvyčajne do 3 pracovných dní od obdržania zásielky.
Všetky spôsoby úhrady, možno vybrať pred výberom dopravy. Všetky spôsoby platby sú zahrnuté v cene dopravy.
platba dopredu - tovar budeme expedovať po obdržaní platby na bankový účet. Je to vždy po dohode so zákazníkom telefonicky, kedže každá objednávka sa overuje telefonicky.
dobierka - objednaný tovar Vám zašleme poštou a pri prevzatí tento tovar uhradíte v hotovosti.
osobný odber - platí v hotovosti pri osobnom odbere.
15) Reklamačný poriadok
- Pojem reklamácia je totožný s pojmom uplatnenie zodpovednosti za vady.
- Tento reklamačný poriadok je platný pre všetky reklamácie vyplývajúce zo spotrebiteľských vzťahov s kupujúcim, pokiaľ nie je v zmluve dohodnuté inak. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou každej spotrebiteľskej kúpnej zmluvy uzavretej medzi obchodníkom a kupujúcim.
- Právne vzťahy týkajúce sa reklamačného konania sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).
V prípade, že tovar, ktorý ste od nás dostali, je poškodený alebo nefunkčný, postupujte podľa reklamačného poriadku.
V prípade, že kupujúci nebol spokojný s vybavením reklamácie predávajúcim, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešena sporov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 041/7632 130
041/7632 139
fax č. 041/7632 139
resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk ). Kupujúci je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.ueropa.eu/consumers/odr/.
Zodpovednosť obchodníka
- Obchodník sa zaväzuje, že predávaná vec bude v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami. Toto sa nevzťahuje na prípad, keď obchodník upozornil kupujúceho na to, že predávaná vec nezodpovedá všeobecným požiadavkám a kupujúci s tým súhlasil. Ak predávaná vec nie je v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami, vec má vady.
- Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci, resp. jedného roka od dodania použitej veci. Obchodník zodpovedá za to, že predaný tovar má vlastnosti výslovne vymienené alebo obvyklé, ak nebol kupujúci upozornený pred finalizáciou objednávky, že tovar má vady.
Lehota kupujúceho na uplatnenie reklamácie
Na to, aby kupujúci mohol uplatniť voči obchodníkovi uvedené práva zo zodpovednosti za vady (reklamáciu), je povinný vadu vytknúť u obchodníka do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do 2 rokov od dodania tovaru, resp. 1 roka od dodania použitého tovaru.
Záruka sa nevzťahuje na vady, na ktoré bol kupujúci obchodníkom v dobe uzatvárania zmluvy upozornený alebo, o ktorých musel zákazník (s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola zmluva uzatvorená) vedieť. Obchodník nezodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou tovaru. Kupujúci má aj po uplatnení práv zo zodpovednosti za vady naďalej právo na náhradu škody, ktorá mu bola vadou spôsobená (zákon č. 294/1999 Z. z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom). Kupujúci má právo odoprieť zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže je kupujúci v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Po tom, čo si obchodník uvedené povinnosti splní, je kupujúci povinný dodatočne bez zbytočného odkladu zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu alebo jej časť.
16) Záručné podmienky
Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom Predávajúceho a príslušnými právnymi predpismi.
Záruka na tovar u nás zakúpenom je zákonom daných 24 mesiacov.
17) Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok se riadí aktuálnym predpisom Občianského zákonníka.
- Ak obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu:
- primárne právo na: odstránenie vady opravou alebo odstránenie vady výmenou,
- sekundárne právo na: primeranú zľavu z kúpnej ceny a odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Na tovar sa vzťahuje záruka 24 miesacov.
V prípade, že sa počas tejto doby vyskytne vada na výrobku, má kupujúci právo na reklamáciu. V tom prípade pošle reklamovaný výrobok s krátkym popisom vady, na adresu Internetový obchod Mgr. František Macák ZEROHERO.SK, Ďurčiná 141,01501 Rajec.
Tovar na reklamáciu zasielajte čistý, zabaľte do vhodného obalu. Dopravca neručí za zle zabalené zásielky a výrobca neuzná záruku u tovaru poškodeného pri preprave.
Na vybavenie reklamácie má predávajúci 30 dní od prevzatia tovaru.
Dlhšia ako 30 dňová lehota je povolená len v individuálnych prípadoch a aj pre ňu bude platiť, že má ísť o najkratší možný čas vzhľadom ku konkrétnemu, resp. individuálnemu prípadu. Obchodník bude o tejto lehote a dôvodoch, pre ktoré presahuje trvanie 30 dní informovať kupujúceho písomnou formou vrátane e-mailu, SMS alebo prostredníctvom užívateľského konta, resp. profilu kupujúceho v online rozhraní, v ktorom je prevádzkovaný e-shop obchodníka (t. j. prostredníctvom sekcie "Moje objednávky".
V prípade, že reklamácia bude uznaná, má kupujúci právo na úhradu nevyhnutných nákladov, a to poštovného, ktoré uhradil pri odoslaní reklamovaného tovaru. Ak Kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti Predávajúci Kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
V prípade, že výrobca reklamáciu uzná budú peniaze vrátené na Vami uvedený účet. Po vybavení reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu kedy zakázník nemal tovar k dispozícií.
Ak bola reklamácia tovaru v zákonnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, začne záručná doba plynúť dňom prevzatia tovaru. Všetky doklady týkajúce sa reklamácie si vždy starostlivo uschovajte.
V prípade, že bude reklamácia zamietnutá, može to byť z týchto dôvodov ako napríklad tovar po záručnej dobe, do výrobku bolo neoprávnene zasahované (napríklad bol výrobok opravovaný v neautorizovanom servise), výrobok bol používaný neprimeraným spôsobom.
Ak Kupujúci uplatní reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpy výrobku, môže byť jeho reklamácia zamietnutá výhradne na základe výsledkov odborného posúdenia, ktoré musí byť v písomnej forme a obsahovať :
- označenie osoby vykonávajúcej odborné posúdenie,
- presný popis posudzovaného výroku a jeho stavu,
- výsledok posúdenia (v zásade teda zhodnotenie existencie, príčin, povahy a rozsahu vád)
- dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
V prípade uznania zodpovednosti za vady zo strany obchodníka má kupujúci primárne právo zvoliť si: opravu veci alebo odstránenie vady výmenou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady.
Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval. Kupujúci je povinný sprístupniť vec na opravu alebo výmenu obchodníkovi alebo osobe ním určenej.
Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti. V prípade výmeny veci zodpovedá obchodník za vady náhradnej veci rovnako ako v prípade pôvodne dodanej veci a kupujúci má právo v prípade výskytu vady uplatniť si k nej práva zo zodpovednosti za vady.
V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. Obchodník zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Občianskeho zákonníka.
Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov.
Odmietnutie reklamácie, resp. zodpovednosti za vady, oznámi obchodník písomne kupujúcemu bez zbytočného odkladu po posúdení reklamácie (vzhľadom na zodpovednosť obchodníka z reklamovaných vád). Každé odmietnutie reklamácie musí byť písomne odôvodnené. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník v takomto prípade nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na opakované vytknutie vady sa ust. § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Kupujúci má nárok v zmysle ust. § 509 Občianskeho zákonníka na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených so znaleckým posudkom, resp. odborným stanoviskom, uplatnených do dvoch mesiacov odo dňa dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny na základe odstúpenia, inak právo zanikne.
18) Spotrebiteľská záruka za životnosť
Kupujúci má právo požadovať od výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
Výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne kupujúcemu záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti podľa § 502 ods. 3 Občianskeho zákonníka (záručný list obsahuje meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov poskytovateľa záruky, jeho sídlo alebo miesto podnikania, označenie veci, na ktorú sa záruka vzťahuje, podmienky záruky a postup, ktorý musí oprávnená osoba dodržať, aby dosiahla plnenie záruky.
19) Odstúpenie od kúpnej zmluvy a prípady, keď odstúpiť od kúpnej zmluvy nie je možné
Okrem vyššie uvedených prípadov je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v dohodnutej lehote, resp. lehote určenej týmito VOP. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti ihneď informovať kupujúceho a vrátiť mu všetky dovtedy uhradené platby v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe obchodníkovi. Kupujúci má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, a to do 30 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je obvyklé, pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru. Platby budú kupujúcemu vrátené do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať naspäť alebo odovzdať predávajúcemu tovar v zmysle organizačných pokynov a usmernení k vráteniu tovaru.
20) Ako postupovať
V prípade reklamácie postupujte podľa popisu nižšie: Zašlite výrobok na adresu - "kontaktná adresa". Preprava je hradená stranou predávajúceho. Akonáhle budete vedieť kedy a kde zásielku budeme môcť vyzdvihnúť, kontaktujte nás. Zásielka musí byť kompletná (vrátane príslušenstva a všetkej dokumentácie) Vždy prosím použite baliaci papier či kartón, tak aby nemohlo počas prepravy dôjsť k polepeniu, popísaniu či inému znehodnoteniu pôvodných obalov. Neposielajte tovar na dobierku, v takom prípade nebude tovar prevzatý. Odporúčame Vám tovar poistiť. Ihneď po obdržaní tovaru obdržíte reklamačný protokol. Tovar musí byť pre prepravu riadne zabalený, tak aby nedošlo k jeho ďalšiemu prípadnému poškodeniu. Chybný alebo poškodený tovar bude vymenený alebo bude vrátená jeho kúpna cena aj s poplatkom za prepravu. Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúci z prevádzky produktov, funkčných vlastností a škôd z neodborného používania produktov, rovnako ako škôd spôsobených vonkajšími udalosťami a chybnou manipuláciou. Tovar je z hygienických dôvodov na reklamáciu prijatý len riadne vyčistený. Ak výrobca poskytuje záruku dlhšiu, je uvedená pri tovare v katalógu. O vybavení reklamácie budete informovaní e-mailom, prípadne SMS. Rovnako ako pri dodaní objednávky budete informovaní o expedícii balíka a termíne doručenia. Ďakujeme Vám za čas, ktorý ste strávili prečítaním obchodných podmienok.
21) Záverečné ustanovenia
Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 31.12.2024.
Prílohou týchto VOP je poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku.
Mgr. František Macák ZEROHERO.SK
Ochrana osobných údajov
Ochrana osobných údajov Kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou, je v súlade s platnými zákonmi o ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení.
Kupujúci súhlasí so spracovaním týchto svojich osobných údajov: meno a priezvisko, adresa bydliska, doručovacia adresa, identifikačné číslo, daňové identifikačné číslo, adresa elektronickej pošty, telefónne číslo (ďalej všetko spoločne len ako "Osobné údaje"). Kupujúci súhlasí so spracovaním osobných údajov predávajúcim, a to pre účely realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy a pre účely vedenia užívateľského účtu. Nezvolí Ak kupujúci inú možnosť, súhlasí so spracovaním Osobných údajov Predávajúcim tiež pre účely zasielania informácií a obchodných oznámení Kupujúcemu. Súhlas so spracovaním Osobných údajov v celom rozsahu podľa tohto odseku nie je podmienkou, ktorá by sama o sebe znemožňovala uzavretie kúpnej zmluvy.
Kupujúci môže kedykoľvek svoj súhlas písomne odvolať. V takom prípade predávajúci odstráni zo svojej databázy všetky osobné údaje kupujúceho v nevyhnutnom rozsahu. Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným údajom a právo na ich opravu vrátane práva požadovať vysvetlenie a odstránenie nevyhovujúceho stavu a ďalších zákonných práv k týmto údajom.
Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje Osobné údaje (pri registrácii, vo svojom užívateľskom účte, pri objednávke uskutočnenej z webového rozhrania obchodu) uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať Predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.
Spracovaním Osobných údajov Kupujúceho môže predávajúci poveriť tretiu osobu, ako spracovateľa. Okrem osôb prepravujúcich tovar nebudú Osobné údaje Predávajúcim bez predchádzajúceho súhlasu Kupujúceho odovzdávané tretím osobám. Osobné údaje budú spracovávané po dobu 1 roka, potom sa vymažú. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a že bol poučený o tom, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.
1. Ochrana osobných údajov
1.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, rodné číslo, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
1.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ alebo IČ DPH, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
1.3. Kupujúci uzavretím kúpnej zmluvy vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. § 7 ods. 1 zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“), aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch. Kupujúci zároveň poskytuje predávajúcemu svoj súhlas s poskytnutím osobných údajov inej osobe. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
1.4. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 1 písm. c) ZnOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uzavretia kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.
1.5. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust § 6 ods. 1 písm. i) ZnOOÚ bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.
1.6. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať:
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov v informačnom systéme v rozsahu podľa § 26 ods. 3 ZnOOÚ; pri vydaní rozhodnutia podľa odseku 4 písm. b) ZnOOÚ je kupujúci oprávnený oboznámiť sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania operácií,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jej osobné údaje na spracúvanie,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- opravu jej nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- likvidáciu jej osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania podľa § 13 ods. 1 ZnOOÚ; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
- likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona.
1.7. Právo kupujúceho možno obmedziť len podľa odseku 1 písm. d) a e) ZnOOÚ, ak takéto obmedzenie vyplýva z osobitného zákona alebo jeho uplatnením by bola porušená ochrana kupujúceho, alebo by boli porušené práva a slobody iných osôb.
1.8. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči
- spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
- využívaniu osobných údajov uvedených v § 7 ods. 4 písm. d) na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
- poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 7 ods. 4 písm. d) na účely priameho marketingu.
1.9. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať
- voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 7 ods. 4 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jeho práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia,
- a nepodrobiť sa rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre ňu právne účinky alebo významný dosah, ak sa takéto rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jeho osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v lehote podľa § 21 ods. 3 ZnOOÚ. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak rozhodnutie bolo prijaté v priebehu uzatvárania alebo plnenia zmluvy uzatváranej medzi predávajúcim a kupujúcim za predpokladu, že sa vyhovelo požiadavke kupujúceho, ktorá je obsahom zmluvy, alebo kupujúcemu bolo na základe dohody udelené právo kedykoľvek počas platnosti zmluvy uplatniť svoj názor.
1.10. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom oznámenie Úradu ma ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca. Ak kupujúci nežije, jeho práva, ktoré mala podľa ZnOOÚ môže uplatniť blízka osoba. Požiadavky kupujúceho podľa § 20 ods. 1 písm. a), d) až f) ZnOOÚ splní predávajúci bezplatne. Informácie podľa § 20 ods. 1 písm. b) a c) ZnOOÚ predávajúci poskytne kupujúcemu bezplatne s výnimkou úhrady vo výške, ktorá nesmie prekročiť výšku materiálnych nákladov spojených so zhotovením kópií, so zadovážením technických nosičov a s odoslaním informácie kupujúcemu, ak osobitný zákon neustanovuje inak. Predávajúci vyhovie požiadavkám kupujúceho podľa § 20 ZnOOÚ a písomne ju informuje najneskoršie do 30 dní od ich prijatia. Obmedzenie práv kupujúceho podľa § 20 ods. 1 písm. d) a e) ZnOOÚ predávajúci bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a úradu.
1.11. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. b) ZnOOÚ spracúva osobné údaje kupujúceho na účely doručenia tovaru prostredníctvom týchto sprostredkovateľov:
- Slovenská pošta, a.s., Sídlo: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, Slovenská republika, IČO: 36 631 124.
-
Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Pri letisku 5, 821 04 Bratislava – mestská časť Ružinov, Slovenská republika, IČO: 35 834 49.
-
Packeta Slovakia s. r. o., Sliačska 1E, 831 02 Bratislava – mestská časť Nové Mesto, Slovenská republika, IČO 48136999.
1.12. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje v online režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, po prihlásení.
Obchodné podmienky sú platné od 31.12.2024 do odvolania.
Informácie pre kupujúcich: v prípade zmeny obchodných podmienok, sú platné obchodné podmienky, ktoré boli v platnosti k dátumu nákupu.
Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
— Komu ............................................................................................................................ [Predávajúci doplní svoje meno, priezvisko a adresu miesta podnikania, ak ide o fyzickú osobu, ktorá je podnikateľom, obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania, ak ide o právnickú osobu, prípadne faxové číslo a e-mailovú adresu]:
— Týmto oznamujem/oznamujeme (*), že odstupujem/odstupujeme (*) od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby (*) : ..............
— Dátum objednania/dátum prijatia (*) ..............
— Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov (*) ..............
— Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov (*) ..............
— Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov (*) (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............
— Dátum ..............
(*) Nehodiace sa prečiarknite.
Reklamačný List
Reklamujúcí:
Meno a priezvisko:.........................................................adresa:................................................
Telefon:....................................................Email:.........................................................................
Dodavateľ(eshop na ktorom ste tovar zakúpili):…………………………………………………..
Číslo faktúry ............................................ Dátum zakúpenia:.....................................................
Číslo objednávky:................................. Dátum prevzatia baliku :...............................................
Názov reklamovaného tovaru:.....................................................................
Upozornenie: Tovar k reklamácii odovzdávajte vždy kompletný vrátane príslušenstva, predídete tak predĺženiu doby reklamácie. Tovar riadne očistený, zbavený nečistôt a vlhkosti pošlite na adresu: Mgr.František Macák ZEROHERO.SK Ďurčiná 141 01501 Rajec
Reklamačný formulár nie je povinnosťou pri reklamácii, ku kópii faktúry priložte krátky popis závady tovaru či už ručne alebo na PC.